Zaawansowane sterowanie silnikiem dzięki falownikowi Optidrive P2
Falownik Optidrive P2 zapewnia doskonałą kontrolę sterowania silnikiem w połączeniu z łatwym i intuicyjnym w obsłudze interfejsem. Innowacyjne podejście do zaprojektowania funkcji pozwala użytkownikowi na ograniczenie do minimum kosztów eksploatacji przy maksymalnym potencjale oszczędności energii.
Sterowanie silnikiem dla wszystkich aplikacji
- Sterownie V/ F
Sterownie V / F to standardowa metoda zmiennej prędkości napędu AC, odpowiednia dla silników indukcyjnych i LSPM (Line Start, Permanent Magnet). Stosowana metoda jest bardzo prosta i zapewnia zmienne napięcie i częstotliwość wyjściową. Napięcie silnika jest proporcjonalne do częstotliwości wyjściowej.
Metoda ta jest odpowiednia dla większości prostych aplikacji. Zapewnia solidne oraz niezawodne rozwiązanie, które jest jednocześnie łatwe w konfiguracji. - Sterownie wektorowe -Sterownie wektorowe to rozwiązanie zaprojektowane w celu zapewniania wysokiej kontroli standardowych silników AC. Porównując do sterowania V / F, sterowanie wektorowe powoduje poprawę wydajności oraz niską częstotliwość pracy urządzeń, jak również lepszą regulację prędkości w odniesieniu do zmiany obciążenia.
Sterowanie wektorowe zwiększa stopień ochrony zarówno silnika, jak i maszyny dzięki możliwości bezpośredniej kontroli i monitoringu momentu obrotowego silnika.
Sterowanie w otwartej pętli algorytmu wektorowego to standardowa funkcja falownika Optidrive P2, która zapewnia regulację prędkości z dokładnością do +/- 0,5% w typowych aplikacjach bez wymogu posiadania sprzężenia zwrotnego z enkoderem.
Nawet do 200% momentu obrotowego dostępne od prędkości zerowej. - Sterowanie w otwartej pętli silnika PM
Silniki najnowszej generacji przewyższające jakością i możliwościami standardowe silniki indukcyjne zbudowane są w oparciu o konstrukcję wykorzystującą do wytworzenia pola wzbudzenia materiały magnetyczne stanowią przedmiot zastosowania nowoczesnych napędów OPTIDRIVE P2 wspierających sterowanie silnikami PM (Permanent Magnet Motor)
Technologia bezczujnikowego sterowania silnikami PM jest innowacyjna, a wprowadzone w tej technologii nowatorskie rozwiązania w algorytmie sterowania odróżnia ODP-2 znacząco od rozwiązań konkurencji.ODP-2 steruje silnikami PM przy pomocy zaawansowanego sterowania, opartego o kontrolę składowania napięć wytwarzanych przez magnesy trwałe w trakcie pracy silnika, ich właściwą selekcję i wykorzystanie w celu określenia położenia wirnika, co stanowi substytut dotychczas stosowanych sprzężeń elektromechanicznych i pozwala na osiągnięcie precyzyjnych warunków pracy napędu w całym zakresie prędkości.