Reduktory ślimakowe typu RMI i UMI to jednostopniowe, lekkie, kompaktowe przekładnie. Przekładnie dostępne z przełożeniami od 7 do 10 000. Ciekawostką w tego typu przekładniach jest możliwość zastosowania sprzęgła przeciążeniowego z możliwością regulacji momentu obrotowego. Stosowane są przede wszystkim w prostych aplikacjach napędowych, gdzie duże znaczenie ma oszczędność miejsca i sposobu jego montażu.
Typy przekładni RMI
wielkość
moment obr.
moc
przełożenie
28
10 – 19
0,01 – 0,31
1/7 – 1/100
40
26 – 43
0,04 – 0,77
1/7 – 1/100
50
52 – 81
0,08 – 1,42
1/7 – 1/100
63
99 – 145
0,15 – 2,41
1/7 – 1/100
70
128 – 167
0,19 – 2,76
1/7 – 1/100
85
217 – 312
0,32 – 5,17
1/7 – 1/100
110
444 – 638
0,65 – 10,01
1/7 – 1/100
130
691 – 915
1,01 – 14,78
1/7 – 1/100
150
1029 – 1430
1,51 – 22,4
1/7 – 1/100
180
1510 – 2103
2,38 – 31,61
1/7 – 1/100
Ilość oleju RMI, RI
Smarowanie (kg)
RI-RMI
Pozycja pracy
stan wypełnienia
ilość korków
wskazanie pozycji pracy
M1
M2
M3
M4
M5
M6
28
0,045
przekładnia zalana olejem syntetycznym
1
Nie potrzebne
40
0,100
1
50
0,190
1
63
0,450
1
70
0,600
1
85
1,300
3(S,I,D) 4(FL,F1,F2,F3)
110
2,61
2,1
przekładnia bez smarowania, gotowa do zalania olejem