Reduktory STM ślimakowe

znajdujesz się w: reduktory, ślimakowe, STM / tagi: , , , , , , , , ,
  • Prezentacja
  • RMI
  • UMI
  • WMI

Dowiedz się więcej o reduktorach ślimakowych

RMI70-FL

Reduktory STM Reduktory STM Reduktory STM Reduktory STM Reduktory STM

Reduktory ślimakowe to bardzo lekkie i kompaktowe przekładnie. Dostępne są z przełożeniami od 7 do 10 000. Ciekawostką w tego typu przekładniach jest możliwość zastosowania sprzęgła przeciążeniowego z możliwością regulacji momentu obrotowego. Stosowane są przede wszystkim w prostych aplikacjach napędowych, gdzie duże znaczenie ma oszczędność miejsca i sposób montażu.

Wersje wykonania reduktorów ślimakowych

  • wał zdawczy jednostronny
  • wał zdawczy dwustronny
  • tuleja drążona
  • łapy montażowe
  • kołnierz montażowy
  • ramię reakcyjne

Opcje wejściowe

  • silnik asynchroniczny
  • silnik serwo
  • hamulec, enkoder
  • obce chłodzenie
  • wał pełny na wyjściu
  • kołnierze wejściowe IEC

Zastosowanie reduktorów ślimakowych

  • mieszadła
  • przenośniki
  • maszyny spożywcze
  • piece C.O.

Instalacja motoreduktorów i reduktorów ślimakowych RI, RMI, UI, UMI

Podczas instalacji motoreduktorów i reduktorów ślimakowych należy kierować się następującymi wskazówkami:

  • Otwór wału zdawczego drążonego wykonany jest w tolerancji H7 i zalecane jest przez producenta wykonanie wału z nim współpracującego w tolerancji h6 lub wyższej.
  • Otwory do mocowania przekładni do urządzenia powinny być współosiowe z otworami w elementach mocujących przekładni aby uniknąć naprężeń wstępnych w częściach współpracujących.
  • Mocowanie reduktora do urządzenia powinno być sztywne , całkowicie eliminujące możliwości powstawania w czasie pracy przekładni wibracji.
  • W przypadku konieczności lakierowania lub malowania korpusu przekładni natryskowo lub pędzlem należy dokładnie zabezpieczyć uszczelniacze olejowe przed kontaktem z farba.
  • W przekładniach, w których występują odpowietrzniki (od wielkości mechanicznej 85 i większe) przed uruchomieniem urządzenia, maszyny należy sprawdzić ilość oleju, który powinien być widoczny w korku poziomu oleju oraz upewnić się czy użyty olej jest odpowiedni dla warunków pracy.

Smarowanie motoreduktorów i reduktorów ślimakowych RI, RMI, UI, UMI

  • Motoreduktory i reduktory ślimakowe serii RMI o wielkościach mechanicznych 28, 40, 50, 63, 70 i 85 oraz wszystkie przekładnie serii UMI są fabrycznie wypełnione olejem syntetycznym Shell Tivela SC 320. Przy ustabilizowanych warunkach pracy producent urządzeń nie przewiduje i nie zaleca okresowej wymiany oleju.
    Wymiana oleju (h)
    Temperatura pracy oleju Olej mineralny Olej syntetyczny
    < 60°C 4.000 bez wymiany
    60°C- 90°C 2.500 10.000
  • Motoreduktory i reduktory ślimakowe o wielkościach mechanicznych RMI 110 i większe przed uruchomieniem należy zalać olejem. Przy położeniu przekładni zgodnym z położeniem przekładni w czasie eksploatacji olej powinien być widoczny w korku poziomu oleju (sprawdź jaka powinna być ilość oleju >>)
  • Producent przekładni dopuszcza stosowanie olejów innych producentów z zastrzeżeniem, że ich parametry dokładnie odpowiadają zalecanemu przez producenta olejowi Shell Tivela SC 320.