Przekładnie walcowo-stożkowe serii BH
Przekładnie walcowo-stożkowe serii BH to przekładnie o budowie modułowej z kompaktowymi podzespołami w celu łatwej konfiguracji. Żeliwny korpus o dużej sztywności umożliwia stosowanie tych przekładni w trudnych warunkach pracy. iCH właściwości techniczne idealnie sprawdzają się w zastosowaniach jako napędy w oczyszczalniach ścieków, przenośników taśmowych oraz wszędzie tam, gdzie potrzebna jest wysoka sprawność, niezawodność i wytrzymałość przekładni.
Reduktory walcowo-stożkowe BH to przekładnie mechaniczne, w których występuje nierównoległa (prostopadła) zmiana kierunku przekazania mocy. W przekładniach tych pierwszy stopień stanowią koła zębate a ostatni koła stożkowe. Najczęściej na wielkość uzyskanego przełożenia wpływ ma pierwszy stopień przekładni z kołami walcowymi.
Przekładnie walcowo-stożkowe BH charakteryzują się, podobnie jak walcowe serii NHL, wysoką jakością materiałów zastosowanych przy produkcji kół zębatych , które zapewniają niski współczynnik tarcia. Koła zębate wykonane są ze stali wysokiej jakości ulepszonej cieplnie. Uszczelnienia wykonane z elastycznych materiałów zapewniających doskonałą ochronę oraz szczelność. Korpus reduktora wykonany jest z żeliwa, co umożliwia stosowanie ich w trudnych warunkach pracy.
Najważniejsze cechy techniczne przekładni walcowo-stożkowych BH:
- dostępne przełożenie do i=226
- Max.momet obrotowy M2=14000 Nm
- Zakres mocy P1 od 0,25 kW do 290kW
- Średnica wału zdawczego sięgająca do 100mm (w zależności od parametrów technicznych przekładni)
- Wysoka cichobieżność przekładni <85dB
- budowa modułowa z kompaktowymi podzespołami w celu łatwej konfiguracji
- Szeroka gama kombinacji i pozycji montażowych
- 9 wielkości mechanicznych z 4 konfiguracjami na wejściu.
- Korpus przekładni wykonany jest z żeliwa, co umożliwi stosowanie w trudnych warunkach pracy
- Temperatura pracy od -40C do +130C(w zależności od zastosowania materiału uszczelnień oraz typu oleju)
- Wał wyjściowy drążony oraz pełny wykonany jest ze stali hartowanej typu 42CrMo4 lub innej zapewniającej te same właściwości
- Koła zębate najczęściej wykonane są ze stali hartowanej typu 20MnCr5
- Sprawność dynamiczna od 92%
- Każda przekładnia jest zalana olejem i gotowa do użycia
- Każda przekładnia wyposażona jest w korki wlewu i spustu oleju, dodatkowo może być wyposażona we wziernik oleju i odpowietrznik
Typy przekładni walcowo-stożkowych serii BH
Typ przekładni | Max.moment obrotowy M2 [Nm] | Max.moc P1 [kW] | Max.przełożenie i= |
BH 56 | 180 | 2,20 | 195 |
BH 63 | 450 | 4,00 | 188 |
BH 80 | 875 | 7,50 | 193 |
BH 100 | 1.800 | 15,00 | 183 |
BH 125 | 3.000 | 22,0 | 226 |
BH 140 | 5.000 | 30,0 | 182 |
BH 160 | 8.000 | 45,0 | 186 |
BH 180 | 11.000 | 45,0 | 182 |
BH 200 | 14.000 | 55,0 | 153 |