znajdujesz się w: reduktory, ślimakowe, STM / tagi: instalacja, motoreduktory, przekładnie redukcyjne, reduktor ślimakowy, reduktory, RMI, smarowanie, STM, UMI, WMI
Dowiedz się więcej o reduktorach ślimakowych
RMI70-FL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reduktory ślimakowe to bardzo lekkie i kompaktowe przekładnie. Dostępne są z przełożeniami od 7 do 10 000. Ciekawostką w tego typu przekładniach jest możliwość zastosowania sprzęgła przeciążeniowego z możliwością regulacji momentu obrotowego. Stosowane są przede wszystkim w prostych aplikacjach napędowych, gdzie duże znaczenie ma oszczędność miejsca i sposób montażu.
Wersje wykonania reduktorów ślimakowych
- wał zdawczy jednostronny
- wał zdawczy dwustronny
- tuleja drążona
- łapy montażowe
- kołnierz montażowy
- ramię reakcyjne
Opcje wejściowe
- silnik asynchroniczny
- silnik serwo
- hamulec, enkoder
- obce chłodzenie
- wał pełny na wyjściu
- kołnierze wejściowe IEC
Zastosowanie reduktorów ślimakowych
- mieszadła
- przenośniki
- maszyny spożywcze
- piece C.O.
Instalacja motoreduktorów i reduktorów ślimakowych RI, RMI, UI, UMI
Podczas instalacji motoreduktorów i reduktorów ślimakowych należy kierować się następującymi wskazówkami:
- Otwór wału zdawczego drążonego wykonany jest w tolerancji H7 i zalecane jest przez producenta wykonanie wału z nim współpracującego w tolerancji h6 lub wyższej.
- Otwory do mocowania przekładni do urządzenia powinny być współosiowe z otworami w elementach mocujących przekładni aby uniknąć naprężeń wstępnych w częściach współpracujących.
- Mocowanie reduktora do urządzenia powinno być sztywne , całkowicie eliminujące możliwości powstawania w czasie pracy przekładni wibracji.
- W przypadku konieczności lakierowania lub malowania korpusu przekładni natryskowo lub pędzlem należy dokładnie zabezpieczyć uszczelniacze olejowe przed kontaktem z farba.
- W przekładniach, w których występują odpowietrzniki (od wielkości mechanicznej 85 i większe) przed uruchomieniem urządzenia, maszyny należy sprawdzić ilość oleju, który powinien być widoczny w korku poziomu oleju oraz upewnić się czy użyty olej jest odpowiedni dla warunków pracy.
Smarowanie motoreduktorów i reduktorów ślimakowych RI, RMI, UI, UMI
- Motoreduktory i reduktory ślimakowe serii RMI o wielkościach mechanicznych 28, 40, 50, 63, 70 i 85 oraz wszystkie przekładnie serii UMI są fabrycznie wypełnione olejem syntetycznym Shell Tivela SC 320. Przy ustabilizowanych warunkach pracy producent urządzeń nie przewiduje i nie zaleca okresowej wymiany oleju.
Wymiana oleju (h) Temperatura pracy oleju Olej mineralny Olej syntetyczny < 60°C 4.000 bez wymiany 60°C- 90°C 2.500 10.000 - Motoreduktory i reduktory ślimakowe o wielkościach mechanicznych RMI 110 i większe przed uruchomieniem należy zalać olejem. Przy położeniu przekładni zgodnym z położeniem przekładni w czasie eksploatacji olej powinien być widoczny w korku poziomu oleju (sprawdź jaka powinna być ilość oleju >>)
- Producent przekładni dopuszcza stosowanie olejów innych producentów z zastrzeżeniem, że ich parametry dokładnie odpowiadają zalecanemu przez producenta olejowi Shell Tivela SC 320.