Dlaczego właśnie przekładnie walcowe SITI?
Przekładnie walcowe serii NHL to szeroko stosowane napędy na rynku maszyn. Znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie potrzebna jest wysoka sprawność, niezawodność i wytrzymałość przekładni.
Przekładnia walcowa NHL to przekładnia mechaniczna, w której ruch obrotowy jednego wału jest przenoszony na drugi w wyniku zazębienia się koła zębatego czynnego z kołem biernym. W dużym uproszczeniu, charakterystyki przekładni walcowych zależą od średnic współpracujących kół zębatych, ich wzajemnego usytuowania oraz wielkości i kształtów zębów.
Charakterystyka przekładni walcowych
- wysoka sprawność – dochodząca do 97%
- stosunkowo małe gabaryty
- duża równomierność
- cichobieżność pracy, zakładając optymalne dobór do warunków pracy
Przekładnie walcowe NHL charakteryzują się wysoką jakością materiałów zastosowanych przy produkcji kół zębatych, które zapewniają niski współczynnik tarcia. Koła zębate wykonane są ze stali wysokiej jakości ulepszonej cieplnie (wg.UNI 7846). Uszczelnienia wykonane z elastycznych materiałów zapewniających doskonałą ochronę oraz szczelność. Korpus reduktora w wielkości mechanicznej 20 wykonany jest z aluminium ciśnieniowo odlewanego, pozostałe z żeliwa, co umożliwi stosowanie w trudnych warunkach pracy.
Przekładnie walcowe są konstruowane i wykonane zgodnie z normą ISO 6336/1996
Najważniejsze cechy techniczne przekładni walcowych NHL
- przełożenie do i=466
- max.moment obrotowy M2=1200 Nm
- zakres mocy P1 od 012kW do 210kW
- średnica wału zdawczego sięgająca do 100mm (w zależności od parametrów technicznych przekładni)
- wysoka cichobieżność przekładni <85dB
- przekładnie NHL o budowie modułowej z kompaktowymi podzespołami w celu łatwej konfiguracji
- szeroka gama kombinacji pozycji montażowych
- 10 wielkości mechanicznych z 3 konfiguracjami na wejściu
- 3 wielkości kołnierzy wyjściowych przy wersji kołnierzowej mocowania przekładni NHL
- korpus przekładni w wielkości mechanicznej 20 wykonany jest z aluminium ciśnieniowo odlewanego, pozostałe z żeliwa, co umożliwia stosowanie w trudnych warunkach pracy
- temperatura pracy od -40C do 135 C (w zależności od zastosowanego materiału uszczelnień oraz typu oleju)
Typy przekładni i ich podstawowe cechy
Typ przekładni | Max.moment obrotowy M2 [Nm] | Max.moc P1 [kW] | Max.przełożenie i= |
NHL 20 | 89 | 1,50 | 49 |
NHL 25 | 202 | 4,00 | 240 |
NHL 30 | 443 | 7,50 | 466 |
NHL 35 | 561 | 11,0 | 440 |
NHL 40 | 759 | 11,0 | 434 |
NHL 50 | 1.518 | 18,5 | 464 |
NHL 60 | 2.910 | 37,0 | 358 |
NHL 70 | 5.060 | 45,0 | 370 |
NHL 90 | 7.000 | 90,0 | 226 |
NHL 100 | 12.000 | 210,0 | 152 |