Przekładnie walcowo-stożkowe serii BH
Przekładnie walcowo-stożkowe serii BH to przekładnie o budowie modułowej z kompaktowymi podzespołami w celu łatwej konfiguracji. Żeliwny korpus o dużej sztywności umożliwia stosowanie tych przekładni w trudnych warunkach pracy. iCH właściwości techniczne idealnie sprawdzają się w zastosowaniach jako napędy w oczyszczalniach ścieków, przenośników taśmowych oraz wszędzie tam, gdzie potrzebna jest wysoka sprawność, niezawodność i wytrzymałość przekładni.
Reduktory walcowo-stożkowe BH to przekładnie mechaniczne, w których występuje nierównoległa (prostopadła) zmiana kierunku przekazania mocy. W przekładniach tych pierwszy stopień stanowią koła zębate a ostatni koła stożkowe. Najczęściej na wielkość uzyskanego przełożenia wpływ ma pierwszy stopień przekładni z kołami walcowymi.
Przekładnie walcowo-stożkowe BH charakteryzują się, podobnie jak walcowe serii NHL, wysoką jakością materiałów zastosowanych przy produkcji kół zębatych , które zapewniają niski współczynnik tarcia. Koła zębate wykonane są ze stali wysokiej jakości ulepszonej cieplnie. Uszczelnienia wykonane z elastycznych materiałów zapewniających doskonałą ochronę oraz szczelność. Korpus reduktora wykonany jest z żeliwa, co umożliwia stosowanie ich w trudnych warunkach pracy.
Najważniejsze cechy techniczne przekładni walcowo-stożkowych BH:
- dostępne przełożenie do i=226
- Max.momet obrotowy M2=14000 Nm
- Zakres mocy P1 od 0,25 kW do 290kW
- Średnica wału zdawczego sięgająca do 100mm (w zależności od parametrów technicznych przekładni)
- Wysoka cichobieżność przekładni <85dB
- budowa modułowa z kompaktowymi podzespołami w celu łatwej konfiguracji
- Szeroka gama kombinacji i pozycji montażowych
- 9 wielkości mechanicznych z 4 konfiguracjami na wejściu.
- Korpus przekładni wykonany jest z żeliwa, co umożliwi stosowanie w trudnych warunkach pracy
- Temperatura pracy od -40C do +130C(w zależności od zastosowania materiału uszczelnień oraz typu oleju)
- Wał wyjściowy drążony oraz pełny wykonany jest ze stali hartowanej typu 42CrMo4 lub innej zapewniającej te same właściwości
- Koła zębate najczęściej wykonane są ze stali hartowanej typu 20MnCr5
- Sprawność dynamiczna od 92%
- Każda przekładnia jest zalana olejem i gotowa do użycia
- Każda przekładnia wyposażona jest w korki wlewu i spustu oleju, dodatkowo może być wyposażona we wziernik oleju i odpowietrznik
Typy przekładni walcowo-stożkowych serii BH
Typ przekładni |
Max.moment obrotowy M2 [Nm] |
Max.moc P1 [kW] |
Max.przełożenie i= |
BH 56 |
180 |
2,20 |
195 |
BH 63 |
450 |
4,00 |
188 |
BH 80 |
875 |
7,50 |
193 |
BH 100 |
1.800 |
15,00 |
183 |
BH 125 |
3.000 |
22,0 |
226 |
BH 140 |
5.000 |
30,0 |
182 |
BH 160 |
8.000 |
45,0 |
186 |
BH 180 |
11.000 |
45,0 |
182 |
BH 200 |
14.000 |
55,0 |
153 |
SITI MBH-63C